Pandemia a fost un motiv foarte mediatizat în explicațiile companiilor aeriene care a contribuit la creșterea prețului la bilete. Lipsa de personal in perioada post COVID, inflația, războiul, sunt alte motive pe care transportatorii aerieni le-au invocat adesea. Acum au mai găsit un motiv: lipsa de avioane.
Însă adevăratul si singurul motiv este: lăcomia profitului tot mai mare.
Această lăcomie a companiilor de orice fel creează frustrări in stilul de viată a europenilor și a americanilor, ceea ce generează și amplifică extremismul și revoltele populare.
Companiile aeriene din SUA şi Europa vor încerca să îşi majoreze profiturile în acest an prin scumpirea biletelor de avion, pe măsură ce vor încerca să profite la maximum de boom-ul călătoriilor post-COVID şi să contracareze costurile ridicate create de lipsa de avioane.
Marile companii aeriene se chinuie să introducă mai multe zboruri pentru a face faţă cererii, dar au probleme din cauza întârzierilor apărute în livrarea de avioane noi de la marii producători Airbus şi Boeing
La vară, cea mai aglomerată perioadă a anului, randamentele companiilor aeriene europene ar urma să depăşească valorile de anul trecut, atingând un maximum de 8,5%, şi vor creşte şi mai mult în 2025 pe măsură ce va continua cererea de călătorii iar întârzierile în livrarea de noi avioane vor persista, potrivit analiştilor de la Bernstein. Conform acestora, cererea va fi mai mare cu 15-20% în această vară comparativ cu 2019, în timp ce capacităţile abia s-au mişcat.
Un exemplu este Wizz Air, companie unde randamentele ar urma să înregistreze în vara acestui an o creştere similară cu cea din 2023, chiar dacă capacităţile nu se vor modifica, spune directorul responsabil pentru Marea Britanie, Marion Geoffroy. „Dacă există o capacitate limitată, atunci politica de preţuri este în creştere”, a spus Marion Geoffroy, fără a oferi mai multe detalii cu privire la amploarea creșterii.
Sursa: G4Media